betwisted

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Hanna - 9 april 2012 18:37

Jag tänkte på en sak idag när jag var och tränade på gymmet.  Det kändes nämligen som att jag och några få till av alla människor som var som där och tränade, verkligen var där för att träna och ingenting annat!

Jag sticker till gymmet ungefär en timma efter jag har vaknat (och vi alla vet hur man ser ut på morgonen). Så med fett hår och flottig hy ställer jag mig på en sån där motionsmaskin (som jag aldrig kommer kunna förstå mig på) och sätter igång. Mitt ansikte blir rött och det bildas svettpärlor i pannan. Jag dricker vatten ur en gammal coca cola flaska vars etikett snart ramlar av. Tittar runt omkring mig. Tjejen på maskinen bredvid mig har faundation, mascara, ögonskugga och gud vet vad på sig. Hon Kör på nivå 1 på maskinen, har en snygg ny vattenflaska, tuperat plattat hår och vääääl igenomtänkta kläder på sig. Hon är snygg. Hon svettas inte. Hon är bara snygg helt enkelt. Blir lite smått frustrerad eftersom hon får mig att framstå som en flåsande idiot. Men samtidigt blir jag så glad att jag är en sån människa som oftast skiter i vad andra tycker om mig. Jag är röd som en tomat i ansiktet men so what? Det är ju det som är meningen, jag är ju där för att träna! Jag har tänkt på vad tråkigt jag hade haft det om jag hela tiden hade behövt tänka på vad andra människor tycker om dittan eller dattan. Tänk vad mycket tid man hade sparat på att bara vara sig själv.

Vart jag ville komma med detta inlägget är alltså att vi alla är som vi är - väldigt olika - och det är det vi ska fortsätta att vara. Oss själva. För alla individer rockar fett! Oavsett om man blir tomatröd i ansiktet när man tränar eller inte. Peace out. 
   

 
Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards