betwisted

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Hanna - 18 mars 2012 22:49

                       

Avslutar dagen med dessa bilder som är Tagna i Hunnebostrand. Godnatt och hoppas du sover gott :)  

Av Hanna - 18 mars 2012 16:22

           

Av Hanna - 18 mars 2012 11:04

Nu tänker jag skriva ett inlägg som jag vanligtvis inte skulle skrivit. Ett negativt inlägg. För just nu är jag så jävla negativ. Arg på vissa människor. Arg på mänkligheten. Det är krig i världen, människor dör, barn hinner inte ens växa upp i vissa länder utan att dom dör. Det är svält och vattenbrist. Vad gör mänskligheten åt saken? Jag ska inte klaga på alla andra och låtsas som att jag själv är bra. Jag själv var på fest igår och mitt motto var att ha kul. Det var mitt största problem igår, "tänk om jag inte har kul". Medans andras problem kan vara allt ifrån att man har tappat sitt puder i golvet eller att det fattas 20 kr till den där fikan du vill äta med dina kompisar eller att det har kommit skit i din pool - som är i din trädgård - som du har tänk att bada i en varm sommardag.


Jag är beviken. Barn ser sina föräldrar dö. Föräldrar ser sina barn dö. Vad gör vi? Det värsta av allt är nog tanken på hur man ska hjälpa till. Ställa sig i mitten av kriget och be dom sluta? Hur ska man få ett slut på dessa eländigheter? Tänk om alla kunde skänka en viss summa pengar varje månad till ett utsatt land (till exempel), visst skulle det då vara en bit på vägen? 


             

Skapa flashcards